Friday, April 1, 2011

Tahniah kepada calon2 SPM 2010 SSBJ...

Tahniah diucapkan kepada pelajar-pelajar SSBJ yang mengambil SPM tahun 2010 kerana telah mendapat pencapaian yang cemerlang... Walaupun tidak mengajar mereka saya pun turut berkongsi rasa gembira. Tahniah juga kepada semua guru-guru yang mengajar mereka. Pastinya mereka jugalah antara yang paling gembira apabila result keluar pada 23 Mac yang lalu...
Sedih juga sebab ini pertama kali sepanjang saya mengajar di SSBJ tidak dapat merasai nikmat menanti dan menerima keputusan peperiksaan besar seperti SPM. Yelah, sepanjang 9 tahun berkhidmat di SSBJ inilah pertama kali saya tidak mengajar kelas peperiksaan. Saya kini mengajar Pra Universiti SSBJ. Walaupun  orang berkata sama saja tetapi kepuasan yang dirasai ternyata berbeza... Yang paling ketara kepuasan apabila melihat anak-anak didik kita berjaya dalam peperiksaan besar seperti SPM dan PMR. Rasa berbaloi dengan penat lelah kita mengajar mereka yang walaupun kadang-kadang kita sendiri pun rasa stress... Tak terkejar rasanya. Memang banyak sangat kerja. Paling best bila result keluar, ada murid datang jumpa kita dan berkata.."Cikgu, saya lulus subjek cikgu!" "Cikgu, saya dapat A" "Cikgu, terima kasih sebab ajar saya" "Cikgu kalau cikgu tak ajar saya saya tak dapat result camni..terima kasih banyak2 cikgu..."
Tak dapat nak gambarkan dengan kata-kata rasa KEPUASAN tersebut. Agaknya bila akan dapat rasa lagi saat-saat macam tu yer... i really miss that moment..!

No comments:

Post a Comment

Pukul Berapa Dah?