Tuesday, November 20, 2012

JOURNEY 1: COLUMBIA ASIA BALAKONG

Pada tanggal 19 Nov akhirnya dapat saya kumpul kekuatan untuk pergi melakukan rawatan kesuburan... Kali ini saya bertekad walaupun jauh di sudut hati rasa fobia untuk bertemu doktor masih menghantui diri. Tapi sampai bilakan saya nak terus layan perasaan takut aku ni kan?Takpe demi zuriat saya akan tempuhi jua.. Doakan moga usaha saya ini membuahkan hasil..
Hospital Columbia Asia menjadi pilihan saya kerana berdekatan dengan rumah. Saya sampai di hospital dalam pukul 11 pagi. Dengan ditemani rakan baik, Kak Ya saya melangkah kaki ke dalam hospital yang bagiku agak menyenangkan juga dengan layanan baik yang diberikan oleh staf-staf di situ serta suasana hospital yang agak mendamaikan. Amat berbeza dengan berada di Hospital Kerajaan. Sedikit sebanyak ianya dapat menghilangkan rasa takut saya.
Alhamdulillah... hari itu saya dapat bertemu dengan seorang doktor wanita yang bagi saya sangat baik dan ramah iaitu Dr Norsyida. Banyak perkara yang kami bincangkan (tak perlulah diceritakan di sini). Selepas itu doktor melakukan TVS untuk memeriksa sebarang keabnormalan pada rahim. Alhamdulillah doktor kata rahimku ok cuma aku perlu melakukan ujian HSG pula untuk pemeriksaan lebih terperinci bagi memastikan tiub fallopio saya tersumbat atau tidak. Oh..tidakkk! Inilah yang sebenarnya yang paling menakutkan saya. Melalui pembacaan saya kebanyakan orang yang telah melakukannya mengatakan ujian HSG ini agak menyakitkan. Namun ada juga yang kata tak sakit. Ya Allah... jadikanlah aku di antara insan2 yang tidak merasai sakit itu. Amin..
Saya dijangka akan menjalani ujian HSG ini pada minggu depan pada 26 Nov pukul 2.30 petang. Pada semua doakan saya dapat melaluinya dengan selamat ye... Nanti saya akan ceritakan pengalaman saya menjalani ujian ini di entry akan datang k...

No comments:

Post a Comment

Pukul Berapa Dah?