Monday, February 14, 2011

KERETA OH KERETA...

Hari ini sungguh malang betul. Balik tadi tiba-tiba kereta wat hal... masalah break pad, menurut kata abang saya la... Satria tu dia punya dan hari ni saya bawak kereta dia sebab dia pakai kereta Iswara yang biasa saya guna pi keja.Maklumlah dia dah ada anak sorang. Susah kalau nak pakai Satria dengan dua pintu je tu. Saya yang masih takde anak ni ok lagi la kalau nak bawak Satria tu. Tapi tak sangka pulak Satria tu banyak ragamnya. Perjalanan balik yang sepatutnya ambik masa dalam 20 minit je jadi 1 setengah jam. Tension betul! Banyak kali terpaksa berhenti tepi jalan sebab kereta tak boleh jalan. Nak tukar balik kereta dengan abang tak sampai hati pulak rasanya. Kasihan pulak kat dia dengan anak isteri yang terpaksa bersesak dalam kereta kecik tu. Lagipun Iswara yang dah saya pakai selama  8 tahun tu pun baru je kena langgar orang dari belakang. Ada makcik tu terbabas sampai terlanggar kereta yang saya parking depan umah. Dahlah kena langgar belakang, depan pun kena gak sebab kereta tu meluncur ke depan langar pulak kereta jiran sebelah. Nasib baik saya tak ada dalam kereta tu. Apa lagi kena hantar workshop la dah kemek depan belakang. Baru je repaire balik tapi dah tak sesedap macam dulu la. Bunyi sana bunyi sini, goyang sana, goyang sini, enjin pun bunyi macam pasang turbo. Dah tawar hati dah rasanya kat kereta tu.

Cantikkan Persona Elegant nih...
Bila fikir-fikir balik teringin rasanya nak beli kereta baru. Hajat di hati nak je sambar "INSPIRA" yang baru tu. Orang kata keta tu bagus. Guna enjin Mitshubishi Lancer. Power tu! Tapi tu la dah kalau enjin pun enjin import tak ke harga pun melambung tinggi. Tak mampu la pulak. telan air liur je la... Nak beli Exora, besar sangat pulak kereta tu. Tak padan dengan saya yang masih lagi berdua...huhuhu... So, fikir punya fikir rasanya nak ambik PERSONA ELEGANT baru tu. Persona yang diberi nafas baru... orang kata 'facelift' dari yang lama. Cantik gak, nampak mewah.... Bila agaknya hajat memilikinya akan kesampaian? Nampaknya mulai sekarang kenalah menabung sikit demi sedikit... Ishhh..tak sabar-sabar pulak rasanya....

No comments:

Post a Comment

Pukul Berapa Dah?